Konuyu Oyla:
  • Toplam: 12 Oy - Ortalama: 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tomb Raider Sohbet & Yorumlar
#1
s12 
Aynı zamanda yorum ve çekeceğiniz resimler için ana başlık olabilir uygun görülürse.

Arkadaşlar oyunu yeni tamamladım, başladığımda bir çok fotoğraf çektim, oyunun çok ilerki bölümlerinden de bir kaç fotoğraf çektim bir çoğunu paylaşacağım. Tür açısından bu tarz oyunlara hasta ve aşina olduğum için daha ilk dakikalarda keyif almaya başladım. İlk oturuşta ortalama 4 saat oynadım sanırım, sonra sıkılmaya başladım kapttım, daha sonra iki gün boyunca ara ara oynamaya devam ettim derken bu gün oyun bitti. Şimdi yorum yapma ve çektiğim fotolarıda yükleme fırsatını elde etmiş oldum. Başlığı yorum yapabilmek adına oyunu bitirdikten sonra açtım hemde ilk çektiğim resimleri paylaşayım dedim. Öncelikle oyun acayip eğlenceli, oynaması zevkli bir oyunda bulunması gereken bir çok şey var. Ortamla etkileşim, tempolu aksiyon, çarpıcı macera unsurları, aktif - sinematik oynanış gibi. Hepimizin gözüne soka soka anlatılan bir unsur varsa bu da karakter geliştirme ve base camp sistemiydi. Bende dolayısıyla ilk olarak bundan bahsedeceğim kısaca.

Ama ondan önce kurgudan bahseceğim kısaca. Oyunun hikayesini zaten biliyorsunuz, gemidekiler tıpkı Lara gibi aynı amaçla bu yola çıkıyorlar ama ejder üçgeninden gitme firki Lara'dan çıkıyor. Lara, diğerlerinin bulamadığı birşey buluyor araştırmalarında, diğerlerini bulduğu şeye inandırmak için baya dil döküyor sonunda fikir ayrılıkları çıksada hocamız Roth, Lara'nın dediğini yapıyor ve rota ejder üçgenine dönüyor. Lara zaten kendini suçluyor kaza olayı için. Roth Lara'nın aynı zamanda hocası, bize oyunda birşey öğretmiyor ama önceden öğretmiş oldukları ile mücadeleye başlıyorduk. Lara, Roth'un ona söylediği şeyleri aklına getiriyor eğitim + görev tabanlı başlangıçta. İşte silah kullanmanın püf noktası odaklanmaktır gibi sözlerini hatırlayarak bazı konulara acemi ama teorik olarak bilgili başlıyor Lara. Yani aslında eğitim görmüş Roth tarafından, ama henüz uygulamamış. Eh bu oyunda da öyle bir uygulamaya geçiyoruz ki sonunda binlerce adam öldürmüş, azgın sularla boğuşmuş, dipsiz uçurumlardan atlamış bir kız oluyor Lara. Ancak başlangıçta oyun beklediğimden hızlı girdi olaylara, yani gemi battı, karaya vurduk, biri Lara'nın ensesine vurup bayılttı ve direk olayın içine girdik. Daha ağır bir başlangıç hayal etmiştim mesela gemide geçireceğimiz bir 10 - 15 dakika gibi. Karakterlerle biraz etkileşim ve fırtına vurmadan önce yaşanacak oyun içi bir tarvma gibi. Ama şöyle birşey de var, gemi içerisinde ne olmuş ne bitmiş, geminin gidişatı sırasında Lara ve ekip neler yapmış az - çok gösterecek. Detayına girmiyorum spoilere doğru gideceğim yoksa.

Base Camp'e gelirsek, bunun ne meret olduğunu zaten biliyorsunuz, Guide to Survival videolarında da buna çok değindiler. Bunun ne kadar başarılı bir şekilde oyuncuya sunulduğunu ise ancak oynarken anlamak mümkün. Bu sistem oyunun bel kemiği, burada hem Lara kendini geliştiriyor, hem de biz yeni oynanış mekaniklerine sahip oluyoruz. Oyunun başından sonuna kadar ilerlediğiniz her yerde, araları fazla uzatmadan base camp'ler bulacaksınız. Buralarda öldürdüğünüz düşmanlardan, hayvanlardan vs. kazandığınız bonuslar ile yeni tecrübeler satın alacaksınız. Yeni tecrübeler, sadece daha yetenekli bir Lara değil, aynı zamanda taktiksel oynanış unsurlarını da oyunun bünyesine katan bir yelpazeye sahip. Taktiksel oynanış, yeteneklerin yanı sıra ortamla etkileşimi de beraberinde getiriyor bu oyunda. Çevredeki patlayıcı variller, hasar almak üzere dizayn edilmiş geneli ahşap yapılar, ateş ve patlayıcı kaynakları gibi çevresel faktörleri Lara'nın yararına kullanabiliyoruz. Taktiksel oynanış sadece sonucu büyük aksiyonlar yaratan bir oynanış mekaniği değil bu oyunda. Aynı zamanda gizlilik yapmanızda mümkün. Tabii ki bir Sam Fisher ya da bir Ajan 47 gibi profesyonel davranamıyoruz bu konuda. Ama oyunda gizlice düşman öldürmek, arkadan sokulup boğmak, buz baltası (ya da tırmanma baltası) ile arkadan brutal kill dediğimiz kanlı saldırılarda bulunmak ve karşı atak yapmak gibi aksiyonlar mümkün. Karşı saldırılar vur - kaç temelli ya da geri püskürtme temelli olabiliyor. Örneğin yerden toprak alıp bizi mermi manyağı yapmaya çalışan bir düşmanı kör etmek, uçurum kenarlarında duruyorlarsa aşağı itmek gibi yeteneklere sahip oluyoruz.
Ayrıca silah upgrade'leri de yapıyoruz, bu upgradeler için yolda kenarda - köşede göreceğiniz ahşap kutuları her zaman açın. Survival Instınct sayesine bunları görebiliyorsunuz zaten. Çıkan parçalar silah upgrade'lerinde kullanılacak, xp'ler ise size skill point sayısı olarak geri dönecek, bunlarla iki başlık altında upgrade yapacaksınız; biri hayatta kalma güdüleri, diğeri avcı yetenkleri. Avcı yeteneklerinde işte savunma odaklı tecrübeler kazanacaksınız. Hayatta kalma güdülerini geliştirdikçede çevresel faktörlerden daha iyi faydalanma yetenekleri kazanacaksınız. Yani örneğin başlangıçta survival instict, hayvanların yerini göstermiyordu. Upgrade ettikten sonra göstermeye başlamıştı, bu tarz şeyler.
Bu geliştirilebilir yetenek sistemi ve oyuna kattığı yeni savunma mekanikleri hakkında çok şey söylenebilir. Temel olarak, oyuncuya keyif veren en temel ögelerden biri olmuş. Lara, daha ilk adam öldürüşünde depresyona giren bir kız iken, kısa zaman sonra işte "Lara Croft" diyeceğimiz bir karaktere dönüşüyor. Bu da o ikon haline gelmiş güçlü kadın karakter imajının DNA'sına çok uygun bir gelişim. Ancak bu oyundaki psikopat gelişim, Lara'nın duygusal bir karakter olmasını etkilemiyor. Yani yapımcılar yeni Lara Croft dediklerinde, herşeyden önce tepki veren, duygusal, acısını belli eden, heyecanlanan bir karakterden söz ettiler. Sürekli olarak Lara'nın bağırtılarını, mücadele sırasındaki hırsını, üzüntüsünü, heyecanını kısacası karakter derinliğini sürekli olarak hissedeksiniz. Yani bir oyun karakteri olarak "ben buradayım" diyor. Bu konuda da oyun yazarının yanı sıra, Camilla Luddington'ın hem fiziksel (MoCap) hem de seslendirmedeki performansının göz ardı edilemez bir başarısı var. Zaten Lara Croft'u bu derinliğe kavuşturan kişiler yalnızca oyunun yapımcıları değil, onlar sadece bu hissiyatı verecek bir karakterde ne olması gerektiğini bilir ve tasarlarlar. Sonucunda Camilla'ya anlatırlar, bak böyle böyle bir karakter yaratıyoruz ve bize bunu hissettir. Bu tıpkı film çekmek gibi birşey, yapımcı rolü anlatır, derinliği hissettirmek oyuncunun yeteneğine kalır. Camilla yeni Lara rolünü resmen benimsemiş, gerek hareketlerini çıkarırken, gerekse seslendirirken kendini buna adamış. Bunu oyunu oynarken hissediyorsunuz, videolardan ziyade oynamak önemli. Tabii ki Animatörlerin yönlendirmedeki başarısıda göz ardı edilemez.

Şunu zaten biliyoruz ki fiziksel görünüm açısından fazlasıyla güzel ve hayal ürünü bir model için çok başarılı bir tasarıma sahip. Ama başlarda poposu komiğime gitmişti çünkü incecik beline rağmen geniş basenleri var, aynı dana baldırı gibi görünüyordu bazı tırmanış sahnelerinde. LaughLaughLaugh Lara'yı oynadıktan sonra dedim ki Orman'da 10 Leopara bedel bir manken. Fazlasıyla gerçek dışı bir fiziksel güç ve hareketlilik var(oyunlarda olması gerekende bu), dolayısıyla yönetmekten çok keyif aldığım karakterler listesinde yerini aldı. Şöyle ki, bir oyun karakterini yönetirken zevk alma derecemiz genelde o karakterin ne kadar seri, ne kadar geniş bir hareket kabiliyeti olduğu ve oynanabilirlik açısından ne kadar rahat yönlendirilebildiği ile belirlenir. Bu oyunun kontrol mekanizması mükemmel bir optimize ile gelmiş ve konsol sürümünde tuş seçimleri çok yerinde yapılmış. Oynaması çok rahat, hedef - ateş sistemi yumuşak bir hızda akıyor ve çok zevk veriyor. Özellikle ok - yay kullanmak o kadar zevkli ki oyunu resmen bununla oynadım. Oyun sıkça Uncharted ile karşılaştırıldı, kimilerine göre bir Uncharted benzetmesiydi, oysa ki öyle değil. Türleri aynı olduğundan kesişim noktaları çok fazla, ancak bu herhangi bir benzetme ya da çalıntının getirisi değil, aynı türün öğelerinin getirisi. Uncharted kendi yolunu çizmiş, türede resmen sınırı koymuş kült bir oyun. Yeni Tomb Raider ise, kendi serisinde bana göre en kült yapım olmuş. Bu iki benzer yapıdaki oyunun birbirlerinden üstün oldukları yönleri var, Uncharted'ın zaten teknolojisinden tutun güzel aksiyonuna kadar bir çok şey sayarım ama, Tomb Raider'ın karakter geliştirme mekanizması bu oyunun en büyük artılarından biri. Ayrıca aksiyon - macera türüne survival öğeleride katarak çapını genişletmiş, kendi yolunu çizmiş bir oyun.

Oyunun atmosferi, görsel, teknik kısımlarına da değineceğim. Aslında teknik ayrıntıları tek başlık altında değil bölüm bölüm analiz eder incelerdim. Bazı arkadaşlar bilirler oyunların yapım süreçleri ve nelerden meydana geldikleri ile fazlasıyla yakından ilgilendiğim için, artık kendi motion graphic çalışmalarımı yapıp bu sitede de paylaşmıştım. Dolayısıyla bir oyunun yapım sürecindeki aynı yöntemleri kendi imkanlarım doğrultusunda kullanıp uygulayabildiğim için oyunların teknik taraflarına da çok geniş bir yelpaze ile bakıyorum ister istemez. Ancak genel olarak oyuncular oyunların teknik yönüne yapımcı gözünden bakarcasına bakamazlar. Genel görünüm ve genel başarıya göre bir derecelendirme yaparlar. Dolayısıyla bende size detaylardan ayrı ayrı kategoriler altında bahsetmeyeceğim, bu benim ilgi alanım olsada sizleri sıkacaktır çünkü. Ancak genel bir yorum getireceğim. Grafiklerin genel olarak göze hoş gelen bir dolgunluğu var, bazı yerlerde çamur gibi iğrenç kaplama detayları görürken bazı yerlerde de gerçekçi bir grafik örtüsüyle karşılaştım. En başarılı bulduğum kısım aydınlatma efektleriydi, ışık oyunları hoş ve göz dolduruyor. Ayrıca oyunun renk paletleride yaşatmak istediği atmosferin yoğunluğuna uygun. Değişken hava koşulları, zaman zaman dinamik çevresel faktörler, gündüz ve gece görselleri ile karşılaşıyoruz. Grafikler günümüz için harika değil, multiplatform olduğu halde daha iyi grafikler sunan oyunlar var. Ancak çağın gerisinde kalan bir grafik örtüsüde yok. PC sürümünde daha üstün detaylar olacağı için grafikler geçer notu hakediyor bu oyunda. Bazen büyük ölçekli ortamlar göreceksiniz, ard arda duran tepeler, uzaktan görünen büyük tapınaklar gibi yerler derin bir görüntü ölçeği oluşturuyor.

Atmosfer konusunda ise şunu söyleyebilirim, oyunda hiç ruhsuz bir dünya yok. Yani bu aslında oyuncunun oyuna ne kadar kapıldığı, ne kadar iyi anlayabildiği ilede ilgili bir durum. Yani bir olay yaşanırken, sahnede anlatılmak istenen hikayeyi hissettiriyor. Bu sadece Lara'nın ne kadar derin bir karakter olması ile ilgili değil, o sahnelerdeki kamera ve ışık oyunları ve çevresel faktörlerde bunu etkiliyor. Şöyle bir örnek vereceğim, tırmanış sahnelerinde gerçek bir amaç uğruna zorlu bir mücadeleye girildiğini en çok hissettiren sahne ikinci dünya savaşı dönemine ait radyo kulesine tırmandığım sahneydi. Yüksek, eskimiş, üflesen yıkılacak gibi basamakları olan kuleye tırmanması ayrı, sahnedeki derinlik ve görsellik ayrı bir his uyandırıyor. O anki ses efektleride zaten ortamın içinde hissettirmeyi fazlasıyla başarıyor. İşte bu gibi oynanış unsurları Tomb Raider'da aktif-sinematik oynanışın da yer bulduğunu gösteriyor. Bu aktif-sinematik oynanış, genel olarak script tabanlı sahnelerde kendini gösteriyor. Ayrıca quick time events kontrol mekanikleri ile doğru zamanda doğru tuş tabanlı sahnelerde oyuna ayrı bir zevk katmış ve yerinde kullanılmış.

Aslında oyun hakkında söyleyeceğim daha çok şey var ama yeter, neticede inceleme yazmıyorum yorum yapayım dedim roman oldu Laugh Kısacası oyunu beğendim, Tomb Raider ruhunu azda olsa hissetmek için Exploration sistemini mutlaka kullanın. Çünkü yeteneklerinizi geliştirip, yeni silahlar ve ekipmanlar elde edip tekrar önceden ayak bastığınız yerlere dönerek çeşitli geçitleri açabiliyorsunuz. Yinede eski Tomb Raider oyunları kadar tanıdık bir hissiyat olmayacak neticede köklü bir değişimin başlangıcı bu oyun. Ama hala Lara'ya Lara dedirten sahneler ve olaylar yaşanıyor. Bu arada Multiplayer'a girdim server bomboş, ya bende oyun bulamadı ya da oyun henüz resmi olarak çıkmadı diye oyuncu yok. Neyse zaten Archivement kasacağım, oyuna tekrar başlıyorum, biraz daha ağırdan alarak gideceğim bu sefer. Araştırmalara ağırlık vereceğim, gezineceğim Ada'da. Ayrıca oyunun tatmin edici bir süresi var, 15 saat tutmamıştır heralde ama diğer oyunlar gibi 6 - 8 saatlik bir oyunda değil. Tüm gizemleri çözmeye çalşımadım, biraz gezintiye yer verdim ama fazla değil, bununla beraber yaklaşık 12 - 13 saat sürmüştür ortalama. Yapımcılar ham 15 saat civarı olacağını söylemişlerdi, yalan bir bilgi değil oyun süresi gayet tatmin edici. Sanırım gizemleri çözmeye çalışırsak oyun 15 saatin üzerinde bir deneyim sunacak uzunluğa sahip. Bu 15 saatlik zaman diliminde ise göreceğiniz çeşit çeşit şey var. Değişik düşman tasarımları, değişik olaylar, düşmanların nasıl bir amaç içinde olduklarını daha iyi anlıyorsunuz. Neandertal kılıklı düşmanlardan tutunda baştan aşağı zırhla kuşanmış düşman tipine kadar, ilkel silahlarla saldıran ve modern silahlarla saldıran düşman tipine kadar bir çok çeşit mevcut.
Ayrıca ok ve yay bu oyunda gerçekten önemli bir silah. Gerek taktiksel, gerek gizlilik, gerekse aksiyon sahnelerinde etkin rol üstlenebilen, kısacası her manada işlevsel güzel bir silah. Bazen yol açmak içinde mecburi olarak kullanıyoruz. Ayrıca kullanımı çok zevkli, hele ok'un yaydan fırlarken çıkardığı o ses efekti çok hoş. Vuruş hisside ayrı bir zevk, herşey yerinde tasarlanıp dizayn edilmiş. Yakında PC'ye de yükleyeceğim DX11 tabanında tüm detaylar açık şekilde oynamak asıl maksadım. Full grafik hali içinde ekran resimleri çekip koyarım. Ayrıca oyunun uzun süresi, özellikle bu oyun için düzenlenecek hep beraberlerde uzun soluklu bir etkinlik yaşatır. Çünkü orada sadece oyunu bitirmesine oynamazsınız, gizemleri çözüp değişik fotoğraflar çekersiniz. Son olarak yapımının tamamlanmasını yıllardır beklediğimiz bir oyun için gayet kaliteli ve ekip çalışmasının ağır bastığı bir oyun olmuş Tomb Raider. Verilen emeğe ve geçen uzun zaman değmiş.


[Resim: dscf1301p.jpg]

[Resim: dscf1300hu.jpg]

[Resim: dscf1295p.jpg]

[Resim: dscf1307o.jpg]

[Resim: dscf1306m.jpg]

[Resim: dscf1305g.jpg]

[Resim: dscf1313n.jpg]

[Resim: dscf1304nd.jpg]

[Resim: dscf1302kp.jpg]

Upload etmediğim bir çok resim mevcut, bunların bir çoğu oyunun ilerki bölümlerine ait ve spoiler tepkisi çekebilirim. Laugh Yinede upload edeceğim onlarıda, ancak asıl önemli olan oyunun kendisiydi ve baya uzun bir yorumda bulunmuşum. Çok beğendim çok zevkli kral bir Tomb Raider oyunu. Ya da kraliçe.
#2
Başlığın başına ''Spoiler !!'' diye uyarı koyarsan daha iyi olabilir Evren abi. Sonuçta Spoiler At
[Resim: geneLane_zps35da213d.png]
#3
Inanmiyorum, yani cok sasirdim oyunu bitirdigine At Spoiler vermeden yazman da ayrica cok iyi olmus. Dedigine göre bekledigimize degmis bir oyun. Yapimcilarin anlattiklari yalan degil bu sefer demekki ve üstelik 12 saat falan da az degil gercekten. biz onu 15e cikartiriz nasilsa At At Grafiklerin nasil olacagini görmüstük zaten, bir de rica etsem Lara'nin suratini adam akilli cekmissen, buraya da koyarmisin At Yazin icin cok tesekkürler
[Resim: home_tru10-1-1.jpg]

Lütfen avatarımı ve imzamı çalmayın,karışıyor yaw Kizgin
#4
Tamam Ersel çekeceğim şimdi 10 dakikaya koyarım, Lara'nın yüzünü bende inceledim yakın bir kamera yakalayıp. Etrafa bakışı çok tatlı. AtAt
#5
Eline sağlık da Square Enix'de kankalar mı var ne zaman geçti ki eline bu? Smile
[Resim: sign.png]
#6
Voşş Yazı ağzımı sulandırdı. Artık diğer yorumlarımı oynayınca yapacağım. Ama bahsedilen şeylere göre güzel olacak. Base Camp mevzusu hakkında kendime güvenemiyorum. Hoş şimdiden stratejim belli. Korun ve kaç!
Güzel güzel...
Rise of Bomb Maker
#7
2 gün önce Ayhan abi dağıtımcıdan olmasa da tedarikçiden torpil. Laugh

Ersel kameram dandik + televizyon ışığı olduğundan poz parlak çıkıyor.

[Resim: dscf1310m.jpg]
#8
Ahaha tipe bak At
Parlak olmus tabi ama tesekkür ederim Smile
[Resim: home_tru10-1-1.jpg]

Lütfen avatarımı ve imzamı çalmayın,karışıyor yaw Kizgin
#9
Daha net ve hareketsiz bir ortamda yine çekeceğim, daha iyi bir poz yakalayabilirim o zaman. Gül Yanlız benim kafam beynim patlıyor gece boyu başındaydım oyunun, işi de astım Gül sandalye, joystick ve ben bir bütün olmuştuk artık. Biraz uyuyup toparlanayım.
#10
-Bulmacalara hiç değinmemişsin...Bir de atlama zıplama çok mu eskisi gibi...yada oyunda secret lar,artifact ler relic ler var mı ? Nasi
-Bir de en merak ettiğim,buna cevap verirsen sevinirim,..Swan Dive var mı Laugh ?
[Resim: giphy.gif]
#11
Bir de suya atlayinca ne oluyor?
[Resim: home_tru10-1-1.jpg]

Lütfen avatarımı ve imzamı çalmayın,karışıyor yaw Kizgin
#12
Şu anda oyunların erken çıkmasına uyuz olmamla verdiğin bilgilerdeki övgülerin sevinçleri arasında bocalıyorum Sopa Laugh Laugh Okuduklarım çok ama çok güzeldi hemen başlamak istiyoruuumm çenebaz
En çok da uçurumdan düşman ittirme olayına bittim. Yeni düşman haklama metodum belli oldu; bu eski serilerde winstonu dolaba kitlemek ya da yüksekten aşağıdaki düşmanları temizlemek kadar eğlenceli olacak Heyyo
Bilgiler için teşekkürler Oki
[Resim: laral2.jpg]
Lara Croft is more than just a game
#13
Relics vs. var tabii ki bundan kısmen bahsettim, yeni donanımlar elde ettikçe base camp'i kullanarak önceki noktalara dönmeniz lazım. Buralarda yeni donanımlar sayesine önceden açamadığınız yerleri açıp gizemleri araştırıyorsunuz. Yol üstünde de bazı bilgi verici şeyler topluyoruz bunlar opsiyonel şeyler zaten mecburi değiller. Bununla ilgili birifing menüsünden foto çektim:

[Resim: dscf1311w.jpg]

Yüzme dalma vs. yok arkadaşlar yani bunu gerektiren birşey yok. Ersel oyunda suya girme sadece hikayenin getirisi olarak var, onun haricinde ben yanlışlıkla hiç bir atlama sahnesinde suya düşmedim açıkçası. Zaten çok fazla zemini sulu boşluklar yok ya da çok dikkatimi çekmedi, geneli yüksek dibi sert boşluk ve uçurumlar var. Başlarda tırmanma için alıştırma tırmanışlarındayken tutarsız atlamalarım oldu bir kaç kez. Ama oynanabilirliğin güzelliği sayesine zıplamalarda zorlanmıyoruz yağ gibi kayıyorsunuz bir oyun boyunca.

Ersel bu poz daha iyi oldu hemde temiz surat.

[Resim: dscf1312o.jpg]


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
s01 20 Yıllık Bir Efsane Olan Tomb Raider ile İlgili Muhtemelen Bilmediğiniz 10 Bilgi laracroftt 1 466 24-03-2018, Saat: 09:53 PM
Son Yorum: viper
s01 tomb raider 2013 türkçe trailer özgün arı 1 879 22-05-2017, Saat: 12:21 AM
Son Yorum: KarmaRaider
s11 Tomb Raider Yardım!!! anka 226 91,487 07-12-2014, Saat: 01:48 PM
Son Yorum: İ_A_U_TR
s01 Tomb Raider Haberler latitüd 440 191,433 05-09-2014, Saat: 12:40 PM
Son Yorum: viper
  Tomb Raider sistem gereksinimleri ersel3 97 42,149 22-07-2014, Saat: 05:09 PM
Son Yorum: Captain Black

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi